loader image

CRM w firmie – dlaczego to niektórych przeraża?

Wszystko o systemach CRM

Telefon, internet, samochód, komputer – podstawowy zestaw narzędzi każdego handlowca. Niezbędny do realizacji założonych celów. Absolutne minimum, o które upomni się każdy sprzedawca. Dlaczego czasami jednak słyszymy negatywne głosy wynikające z chęci wprowadzenia tego narzędzia w firmie?

Decyzja o wprowadzeniu CRM zazwyczaj pochodzi od kierownictwa. Dość często odbierana jest jako chęć nadmiernej kontroli nad sprzedawcą. Po drugiej stronie można usłyszeć głosy o kolejnych obowiązkach, które nie przekładają się bezpośrednio na codzienną pracę. Czy tak jest na pewno?

Dzisiejsze narzędzia podobnie jak osławiony telefon oraz komputer mają za zadanie pomóc oraz zintegrować. Zarówno procesy sprzedażowe oraz wymianę informacji. Dzięki dobrze wprowadzonym zasadom korzystania z CRM jesteśmy w stanie zaoszczędzić dużo czasu po stronie kierownictwa, jaki i sprzedawcy. Wszystko „odbywa” się w jednym miejscu. Nie ma potrzeby przeglądania kilku elementów na raz i odpada nam kwestia „zgubienia” kluczowych informacji.

Problemy z wdrożeniem systemu

Dla niektórych pracowników odpychającym zadaniem może być sam fakt nauczenia się nowego narzędzia. Dlatego ważne jest aby wybrać narzędzie, które w jak najlepszy sposób będzie odzwierciedlało narzędzia używane na codzień. Jednym z niesamowitych plusów wykorzystania CSMART w Twojej firmie jest niewątpliwie komunikacja 2.0 oparta na rozwiązaniach znanych z serwisów społecznościowych. To duże ułatwienie dla wszystkich i praktycznie zerowa bariera wejścia w system. Dodatkowo może zmotywować do działania tzw. milenialsów dla których tego typu środowisko z samego założenia jest naturalne.

Obsługa klienta – wspólny cel

CRM w firmie to przede wszystkim widoczna i wspólna część analityczna, dzięki której zyskujemy unikalne dane. Dane, które pozwolą nam jeszcze lepiej sprzedawać i budować coraz lepsze relacje z naszymi klientami. Gdy zaczniemy postrzegać to jako udogodnienie i porzucimy bariery, które na samym początku zniechęcają nas do korzystania z tego typu rozwiązań dość szybko zrozumiemy fenomen tego typu rozwiązania.

Zobacz także

OK
Ta strona używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności.