loader image

CRM w małej firmie – w czym może pomóc?

Marketing i sprzedaż w firmie, Wszystko o systemach CRM

Coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie systemu CRM. Korzystają z niego nie tylko duże, ale także średnie, a nawet małe rodzinne przedsiębiorstwa. Dlaczego warto w taki system zainwestować? W jaki sposób CRM może wpłynąć na funkcjonowanie małej firmy i w czym może jej pomóc?

Jedno narzędzie wiele funkcji

Większość nowoczesnych systemów CRM, takich jak dedykowany małym i średnim organizacjom CSMART z powodzeniem zastępuje wiele innych narzędzi niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania firmy. Korzystające z systemu CRM przedsiębiorstwo nie potrzebuje osobnego kalendarza zadań, programu do zarządzania klientami, ofertowania, wprowadza zamówień, fakturowania etc. – wszystkie te funkcje posiada w jednym miejscu. Mniejsza liczba wykorzystywanych narzędzi oznacza oszczędność czasu i pieniędzy, większy komfort i lepszą organizację pracy.

Poprawa relacji z klientami

Nowoczesny CRM może znacząco poprawić jakość obsługi klientów i budowane z nimi relacje. W bazie klientów znaleźć się mogą wszystkie istotne dla sprzedawcy informacje, które dostępne będą w każdym momencie, m.in. złożone zamówienia i historia kontaktu. Łatwy dostęp do tych informacji pozwala handlowcom w lepszym stopniu dostosowywać ofertę do potrzeb i oczekiwań klienta oraz na bieżąco odpowiadać na jego zapytania i wątpliwości.

Bezpieczna baza danych

System CRM może być rozbudowaną bazą danych, z której pracownicy firmy – w zależności od nadanych uprawnień – w dowolnym momencie będą mogli skorzystać. Dzięki temu, nawet w przypadku nieobecności bądź odejścia handlowca z pracy, dane na temat obsługiwanych przez niego klientów będą dostępne, a ich obsługa nadal możliwa. Jednocześnie dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów zabezpieczeń wrażliwe dane na temat firmy oraz klientów będą bezpieczne.

Integracja z kanałami marketingowymi

Decydując się na wdrożenie systemu CRM w swojej firmie zyskujemy nie tylko narzędzie pozwalające monitorować skuteczność podejmowanych działań, również tych marketingowych. Wszystko za sprawą integracji z kanałami marketingowymi i zewnętrznymi kanałami sprzedaży.

Większa efektywność pracy

System CRM pozwala na śledzenie i monitorowanie wszystkich aktywności zarówno po stronie sprzedawcy, jak i kadry zarządzającej. Dzięki temu przełożony na bieżąco może monitorować przebieg i efektywność poszczególnych zadań czy poziom realizacji celów. Pozwala to lepiej organizować pracę zespołu, poprawiać jego wyniki i zwiększać efektywność.

Początek pracy w systemie CRM niektórym może wydawać się trudny. Wszelkie obawy i opory związane z jego użytkowaniem szybko jednak mijają, a zarówno pracownicy, jak i ich przełożeni doceniają funkcjonalność, prostotę obsługi i wsparcie, jakim dla małych firm okazuje się nowoczesny system CRM.

Zobacz także

Jak zoptymalizować proces sprzedaży?

Jak zoptymalizować proces sprzedaży?

Sprzedaż w każdej firmie jest jednym z najbardziej kluczowych procesów. Pytanie o to, w jaki sposób ją optymalizować, jest zatem zupełnie naturalne...

OK
Ta strona używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności.