Coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie systemu CRM. Korzystają z niego nie tylko duże, ale także średnie, a nawet małe rodzinne przedsiębiorstwa. Dlaczego warto w taki system zainwestować? W jaki sposób CRM może wpłynąć na funkcjonowanie małej firmy i w czym może jej pomóc?
Jedno narzędzie wiele funkcji
Większość nowoczesnych systemów CRM, takich jak dedykowany małym i średnim organizacjom CSMART z powodzeniem zastępuje wiele innych narzędzi niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania firmy. Korzystające z systemu CRM przedsiębiorstwo nie potrzebuje osobnego kalendarza zadań, programu do zarządzania klientami, ofertowania, wprowadza zamówień, fakturowania etc. – wszystkie te funkcje posiada w jednym miejscu. Mniejsza liczba wykorzystywanych narzędzi oznacza oszczędność czasu i pieniędzy, większy komfort i lepszą organizację pracy.
Poprawa relacji z klientami
Nowoczesny CRM może znacząco poprawić jakość obsługi klientów i budowane z nimi relacje. W bazie klientów znaleźć się mogą wszystkie istotne dla sprzedawcy informacje, które dostępne będą w każdym momencie, m.in. złożone zamówienia i historia kontaktu. Łatwy dostęp do tych informacji pozwala handlowcom w lepszym stopniu dostosowywać ofertę do potrzeb i oczekiwań klienta oraz na bieżąco odpowiadać na jego zapytania i wątpliwości.
Bezpieczna baza danych
System CRM może być rozbudowaną bazą danych, z której pracownicy firmy – w zależności od nadanych uprawnień – w dowolnym momencie będą mogli skorzystać. Dzięki temu, nawet w przypadku nieobecności bądź odejścia handlowca z pracy, dane na temat obsługiwanych przez niego klientów będą dostępne, a ich obsługa nadal możliwa. Jednocześnie dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów zabezpieczeń wrażliwe dane na temat firmy oraz klientów będą bezpieczne.
Integracja z kanałami marketingowymi
Decydując się na wdrożenie systemu CRM w swojej firmie zyskujemy nie tylko narzędzie pozwalające monitorować skuteczność podejmowanych działań, również tych marketingowych. Wszystko za sprawą integracji z kanałami marketingowymi i zewnętrznymi kanałami sprzedaży.
Większa efektywność pracy
System CRM pozwala na śledzenie i monitorowanie wszystkich aktywności zarówno po stronie sprzedawcy, jak i kadry zarządzającej. Dzięki temu przełożony na bieżąco może monitorować przebieg i efektywność poszczególnych zadań czy poziom realizacji celów. Pozwala to lepiej organizować pracę zespołu, poprawiać jego wyniki i zwiększać efektywność.
Początek pracy w systemie CRM niektórym może wydawać się trudny. Wszelkie obawy i opory związane z jego użytkowaniem szybko jednak mijają, a zarówno pracownicy, jak i ich przełożeni doceniają funkcjonalność, prostotę obsługi i wsparcie, jakim dla małych firm okazuje się nowoczesny system CRM.