Sprzedaż w naszej firmie zawsze idzie do góry, co zauważamy z miesiąca na miesiąc. Czy chcielibyśmy osiągać takie wyniki i przy tym mieć to wszystko pod kontrolą? W takim razie warto wykorzystać odpowiedni system CRM. Dzięki niemu zarządzanie relacjami z naszymi klientami i partnerami biznesowymi staje się o wiele łatwiejsze. Pozwoli nam lepiej zadbać o takie kontakty, co w konsekwencji przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Dzięki czemu?
Zadowolenie klienta na 1 miejscu
Kiedy sprzedajemy pewien produkt czy usługę, to chcielibyśmy, aby każdy odbiorca był w pełni zadowolony. Jest to możliwe, jeśli zadbamy o pozytywne relacje od samego początku. Liczy się samo podejście do klienta, pozytywne nastawienie, a dopiero później profesjonalna obsługa, sam produkt / usługa i wsparcie pozakupowe. To tylko pokazuje, jak duże znaczenie odgrywa poziom komunikacji z klientem. Dzięki temu odpowiedni system CRM ułatwia stworzenie skutecznej strategii marketingowej.
Wykorzystywanie jego pełnych możliwości pozwala zrozumieć, że to klient jest najważniejszy. Warto więc zadbać o pozyskiwaniu jego zaufania i lojalności.
Podział klientów i partnerów biznesowych
Naszych kontrahentów powinniśmy odpowiednio przyporządkować do pewnych kategorii. Uwzględniamy tutaj przychody wynikające ze współpracy z danym klientem. Dzięki temu łatwiej jest nam ocenić czy danego klienta zaliczyć do najważniejszych, optymalnych czy mniej ważnych. Następnie dążymy do tego, aby na temat tych kontaktów zdobywać rzetelne i cenne informacje. Dzięki temu również odnowienie kontaktów biznesowych, na przykład po kilku miesiącach czy latach współpracy, również jest możliwe. Nowi klienci regularnie pojawiają się w naszej firmie i także o nich chcemy zadbać. Jeśli ich profesjonalnie obsłużymy, to na pewno się nam odwdzięczą. Będą pozytywnie wypowiadać się na temat naszej firmy, jak i oferty, którą posiadamy. To sprawia, że automatycznie otwieramy sobie furtkę do kolejnych odbiorców.
Dalsze działania marketingowe przez CRM
CRM umożliwia nam przechowywać o naszych kontrahentach cenne informacje, na podstawie których znamy ich jeszcze lepiej. Rozumiemy ich potrzeby, a zarazem preferencje zakupowe. Dzięki temu łatwiej jest nam zastosować takie metody zwiększenia sprzedaży, jak Up-Selling i Cross-Selling. Up-Selling polega na zaproponowaniu klientowi produktu droższego, który jest wyższej jakości, niż ten, który faktycznie wybrał. Natomiast Cross-Selling to zaproponowanie dodatkowego produktu
po zakupie podstawowego towaru. CRM umożliwia świadome poprowadzenie takich kampanii sprzedaży naszych produktów i usług, więc warto byłoby się do nich przekonać. System CRM nie musi być skomplikowany, a świadczy o tym już świetnie działająca i polecana przez wielu aplikacja CRM Csmart.pl