Otwierając własny biznes online, zwykle przywiązujemy dużą wagę do detali: dopracowujemy naszą ofertę, stronę www, regulamin i standardy obsługi klienta. Tym, o co już od samego początku powinniśmy zadbać, są również metody promocji naszego e-biznesu. W jaki sposób możemy dotrzeć do potencjalnego klienta? Co zrobić, by o naszej działalności dowiedziało się jak najwięcej osób? Jak skłonić je do zakupu naszych usług i produktów? Tego dowiesz się z poniższych wskazówek!
Daj się poznać
Jeśli chcesz skutecznie docierać do swoich klientów, musisz być tam, gdzie oni. A gdzie ich szukać? Odpowiedź brzmi: w mediach społecznościowych! Z portali, takich jak Facebook, YouTube czy Instagram korzysta dziś nie tylko młodzież, ale także osoby starsze, dlatego – nawet jeśli Twoje usługi kierujesz do starszej klienteli – postaw na profesjonalnie prowadzony fanpage, konto w serwisie YouTube czy profil w innym medium społecznościowym. Nie chwytaj wszystkich srok za ogon – zastanów się, w którym serwisie Twoich odbiorców jest najwięcej i to na nim skoncentruj swoje działania.
Wystaw się
Z raportu Gemiusa wynika, że aż 80 procent kupujących w sieci dokonuje zakupu na platformach aukcyjnych. Jeśli więc jeszcze nie sprzedajesz swoich produktów na Allegro, sprawdź czy wystawienie ich na aukcji nie byłoby trafnym posunięciem. Głównym kryterium zakupowym internautów korzystających z tego rodzaju serwisów jest cena, dlatego zorientuj się, jak duża jest Twoja konkurencja i które z Twoich produktów mają szansę wygrać tę rywalizację.
Porównuj się
Świetnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów jest obecność w porównywarkach cen, a więc serwisach agregujących oferty z różnych sklepów. Tak jak na Allegro, istotnym czynnikiem decydującym o zakupie jest w nich cena, dlatego do promowania warto wybrać produkty tańsze, konkurencyjne cenowo, na które nałożono niższą marżę. Za każdą sprzedaż zapłacisz prowizję, ale dzięki wysokiej pozycji w porównywarce, Twój sklep będzie częściej odwiedzany, co z pewnością przełoży się na wzrost Twoich zysków i popularności Twojego e-sklepu.
Zadbaj o pozycjonowanie swojej strony
Nawet najlepiej zaprojektowana strona internetowa nie przyciągnie klientów, jeśli nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek. Zadbaj więc o pozycjonowanie witryny, dzięki któremu odbiorcy poszukujący oferowanych przez Ciebie produktów lub usług, trafią na nią bez trudu. Nie wiesz od czego zacząć? Skorzystaj ze wsparcia profesjonalnej agencji SEO z bogatym portfolio.
Proś o rekomendacje
Najlepszą rekomendacją dla Twojego sklepu będą jego zadowoleni klienci. Zadbaj więc o to, by osoby, które dokonały zakupu dzieliły się pozytywnym doświadczeniem z innymi. W jaki sposób możesz je do tego skłonić? Na przykład oferując im darmową dostawę, miły upominek lub dodatkowy rabat za polecenie. Pamiętaj również o tym, by zapewniać klientom najwyższą jakość obsługi. Pomoże Ci w tym m.in. system CRM, który usprawni procesy realizacji sprzedaży i zamówień oraz ułatwi bieżącą komunikację z klientem.
Sposobów na promocję własnego biznesu online jest wiele i nie sposób omówić, ani tym bardziej wykorzystać każdego z nich. Powyższe wskazówki traktuj zatem jedynie jako wycinek wszystkich dostępnych możliwości. Staraj się wybrać spośród nich takie, które zgodne będą z potrzebami i możliwościami Twojego biznesu