loader image

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce – 7 sposobów

Marketing i sprzedaż w firmie

W dobie dynamicznego rozwoju branży e-commerce sprzedaż swoich produktów przez Internet to niełatwe zadanie. Oczekiwania klientów są coraz większe, skuteczne do niedawna metody promocji generują znaczne mniejsze zyski, a konkurencja stale rośnie. Co zrobić, by wyróżnić się na rynku i utrzymać swoją pozycję? Jakich metod użyć, by zwiększyć sprzedaż swojego e-sklepu i odnieść sukces? Oto 7 wartych wypróbowania sposobów!

Wykorzystaj marketing rekomendacji

Gdy gorączkowo zastanawiasz się, jak pozyskać nowych klientów, być może zapominasz o tych, których udało Ci się zdobyć do tej pory. To właśnie oni mogą stać się dla Twojej firmy źródłem kolejnych zamówień! Wystarczy, że wykorzystasz marketing rekomendacji i poprosisz ich o polecenie swoich usług lub produktów. Obdarowani miłym upominkiem lub korzystnym rabatem z pewnością chętnie zarekomendują Twój sklep znajomym.

Pokaż swoje produkty od najlepszej strony

Jeśli myślisz, że dobry produkt obroni się sam… zmień myślenie! Jeżeli chcesz, by został zauważony, musisz zadbać o jego atrakcyjne przedstawienie. Nie zapominaj więc o profesjonalnych zdjęciach produktowych oraz skłaniających do zakupu i napisanych językiem korzyści opisach. O atrakcyjne przestawienie produktów możesz zatroszczyć się sam lub zlecić je profesjonalistom – fotografowi i copywriterowi.

Reklama w Internecie

Chcesz rozwijać swoją działalność? Przeznacz część przychodów na reklamę w Internecie! W zależności od potrzeb i specyfiki Twojego biznesu, możesz postawić na reklamę w sieci wyszukiwania, w sieci partnerskiej Google lub w mediach społecznościowych. Korzystając z płatnej kampanii reklamowej będziesz w stanie precyzyjnie docierać do swojej grupy docelowej i zaczniesz sprzedawać więcej.

Ogranicz wybór produktów!

To nie żart! Wielu z nas nie znosi podejmowania decyzji, również tych zakupowych. Jeśli nie chcesz, by Twoi klienci czuli się „sparaliżowani” mnogością dostępnych opcji, rozważ ograniczenie ich liczby tak, by nie przyprawiała o zawroty głowy. Paradoksalnie, mniejszy wybór = prostsza i szybciej podjęta decyzja.

Współpracuj

Świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest współpraca z osobami wpływowymi, np. popularnymi youtuberami czy instagramerami. Jeśli chcesz, by któraś z gwiazd Internetu podzieliła się z Tobą swoimi zasięgami, zaproponuj jej organizację wspólnego konkursu, napisanie artykułu sponsorowanego lub recenzji Twoich produktów.

Stosuj corss-selling i up-selling

Cross-selling i up-selling to popularne techniki sprzedażowe, z których korzystają nie tylko właściciele sklepów internetowych, ale także stacjonarnych. Na czym polegają? Cross-selling to nic innego, jak sprzedaż klientowi produktu powiązanego z jego innym zakupem. Przykładem może być np. propozycja zakupu eleganckiej torebki kierowana do klientki, która nabyła w Twoim sklepie wieczorową kreację. Up-selling to z kolei zachęcanie do zakupu droższej wersji produktu, np. oprogramowania czy sprzętu komputerowego.

Zadbaj o jakość obsługi klienta

Nic nie przyciąga do sklepu bardziej niż zadowoleni klienci. Zasada ta dotyczy również sklepów internetowych, dlatego jeśli obsługa klienta w Twoim sklepie kuleje, czym prędzej wprowadź zmiany! Możesz zdecydować się na CRM, który znacząco ułatwi komunikację z klientem (m.in. dzięki integracji systemu z zewnętrznymi kanałami sprzedaży) i usprawni proces sprzedaży.

Co zrobić, by sprzedawać więcej? – to pytanie, które często zadają sobie sprzedawcy i właściciele sklepów internetowych. Czy istnieje jedna, uniwersalna odpowiedź? Niestety – to nie takie proste. Z całą pewnością możesz jednak zwiększać poziom sprzedaży korzystając ze sprawdzonych, skutecznych metod. Zacznij od tych wymienionych powyżej i przekonaj się sam!

Zobacz także

Jak zoptymalizować proces sprzedaży?

Jak zoptymalizować proces sprzedaży?

Sprzedaż w każdej firmie jest jednym z najbardziej kluczowych procesów. Pytanie o to, w jaki sposób ją optymalizować, jest zatem zupełnie naturalne...

OK
Ta strona używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności.