loader image

CRM dla małej firmy? Sprawdź, co możesz zyskać!

Marketing i sprzedaż w firmie, Wszystko o systemach CRM

Wiele osób sądzi, że systemy CRM to rozwiązania dedykowane jedynie dużym przedsiębiorstwom. To mit! W rzeczywistości z powodzeniem stosują je również mniejsze firmy, zwłaszcza te zajmujące się sprzedażą. Jeśli jesteś właścicielem własnego, niewielkiego biznesu, sprawdź, co możesz zyskać dzięki odpowiednio dobranemu systemowi CRM!

Profesjonalna obsługa klienta

Dobry CRM pozwoli Twojej firmie jeszcze lepiej obsługiwać klientów. Wszystko dzięki szeregowi udogodnień, takich jak integracja ze skrzynką e-mail i zewnętrznymi narzędziami sprzedaży (np. mediami społecznościowymi). Docenisz również doskonale uporządkowaną bazę klientów, dzięki która znacząco usprawni procesy sprzedaży. Na platformie CRM, np. CSMART, będziesz mieć możliwość przydzielenia każdemu klientowi opiekuna, który czuwać będzie nad jego zamówieniami i dbać będzie o utrzymanie pozytywnych relacji.

Raportowanie

Nowoczesne platformy CRM wyposażone są w narzędzia do raportowania. Dzięki wygenerowanym wykresom i analizom, będziesz w stanie oceniać skuteczność podejmowanych działań i pracę zatrudnionych handlowców. To pozwoli Ci wyeliminować ewentualne błędy, wdrożyć usprawnienia i wyznaczać kolejne cele. W dobrym programie będziesz mógł wygenerować raporty według ustalonych szablonów lub zgodnie z indywidualnymi potrzebami.

Wygoda

Jeśli wybierzesz system CRM online, np. CSMART, zyskasz wygodę i komfort pracy. Będziesz mógł korzystać z niego w dowolnym miejscu i czasie, a zatrudnieni w Twojej firmie handlowcy uniezależnią się od urządzeń stacjonarnych. By korzystać z bazy klientów, na bieżąco wprowadzać do systemu nowe zamówienia i odpowiadać na przychodzące zapytania, będą potrzebować jedynie urządzenia z dostępem do Internetu. Dobry CRM zintegrujesz z zewnętrznymi narzędziami sprzedaży i komunikacji, skrzynką e-mail i centralą telefoniczną.

Sprzedaż

Systemy CRM służą przede wszystkim wsparciu sprzedaży. Pozwalają skutecznie prowadzić działania takie jak cross-sellig, a więc sprzedaż krzyżową polegającą na oferowaniu produktów dodatkowym do zakupionego przez klienta produktu lub up-selling, czyli zachęcanie do zakupu droższego produktu, np. wzbogaconego o dodatkowe ubezpieczenie.

Skuteczne zarządzanie

Oprócz uporządkowanej bazy klientów i wsparcia procesów sprzedaży, dzięki systemowi CRM zyskasz profesjonalne narzędzie do zarządzania firmą i pracownikami. Na bieżąco będziesz mógł przydzielać im zadania i weryfikować poziom ich realizacji. To pozwoli Ci lepiej planować pracę zespołu i wyznaczać kolejne cele.

Na przestrzeni ostatnich kilku lat systemy CRM znacząco zyskały na popularności. Nie bez przyczyny – są funkcjonalne, proste w obsłudze i świetnie sprawdzają się zarówno w małych, jak i dużych przedsiębiorstwach. Spróbuj wdrożyć jeden z nich w swojej firmie i przekonaj się o tym sam!

Zobacz także

Jak zoptymalizować proces sprzedaży?

Jak zoptymalizować proces sprzedaży?

Sprzedaż w każdej firmie jest jednym z najbardziej kluczowych procesów. Pytanie o to, w jaki sposób ją optymalizować, jest zatem zupełnie naturalne...

OK
Ta strona używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności.